Monday, June 11, 2012

Aneka Cengkerang Di Pantai Remis,Selangor

Senang je nak cari tempat ni... Ada signboard, kepada yang biasa balik ke Perak ikut jalan ke Teluk Intan ni memang lalu la kat sini...
Nampak tak trafik light depan tu... belok aje ke kiri...


Pantai Remis



Kalau area Selat Melaka ni memang keruh aje air lautnya tapi snap jugak la sekeping dua.. 

Kat tepi jalan dipersisir Pantai Remis ni ada banyak gerai-gerai kecik yang jual hasil laut. Paling banyak jual family kerang la.. Jom tengok apa yang ada... :- 
Kerang bulu~memang besar saiznya..

Mentarang... First time tengok depan mata..
Nak tahu macam mana nak bersihkan mentarang, sila klik kat sini ----> Mentarang... Apa Tu?


Yang ni tak tahu apa.. rasa-rasa lokan tapi tak pasti la.. >o<

Yang ni lagi tak tahu apa namanya... terlupa nak tanya makcik yang jual tu, dah macam kumbang pun ada... ehehehe 


Tepi tu kerang~ sekilo RM3.00 tapi kalau beli 2 kilo jadi RM5.00.. memang murah la, kalau kat pasar biasanya sekilo RM4.00 dan kecik-kecik pulak tu, dah macam benih kerang je saiznya..
Jiran sebelah kerang tu tak pasti apa, tapi saiznya memang besar-besar... ^___^


Yang kecik-kecik macam etok-etok ni namanya Ala Ala, buat masak tumis serai memang yummy.. 

Tepuk dada tanya selera... 
Pilih aje mana berkenan..
Ada lokan, mentarang juga Ala ala...
Selamat menyoping kerang-kerangan... o(^v^)o




0 Br!LL!anT !DeA:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...