Haeder Blog Dec 12
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket  photo lyrics_zps43697d5a.png Photobucket

Tuesday, September 2, 2014

Laparaskopi : Endometriosis Stage 4 [After Surgery]

Lepas operation luka bedah sembuh dengan baik, dek kerana banyak makan ikan haruan ^^.. tapi hakikat sebenar mmg haruan ngan gamat membantu penyembuhkan luka pembedahan dengan cepat tapi dek kerana terlalu cepat, luka tu akan meninggalkan parut yang tak cantik.. seperti yang saya alami parutnya tersangat jelas timbul dan kelihatan.. lagi satu untuk pesakit yang ada cyst tidak digalakkan ambik haruan/gamat sebab kandungan yang ada dlm haruan/gamat akan mempercepatkan lagi tumbesaran sel2 cyst semula.. saya sendiri pun baru tahu tentang info ni.. 

rawatan selepas pembedahan ni, doc arahkan saya mengambil suntikan lucrin setiap bulan bagi mengawal kedatangan period.. maksudnya selama 6 bulan saya dimonopos kan.. huhu apa boleh buat kan, ikut aje la... lepas selesai 6 bulan lucrin saya terus ambil pil kesuburan clomid & mencuba secara natural sebanyak 2kali, hasilnya tidak berjaya maka saya teruskan dengan rawatan IUI.. IUI tu apa? boleh tengok kat cini ---> ProsesSecaraIUI

p/s : sebarang pertanyaan terus ke xgenatic@gmail.com

0 Br!LL!anT !DeA:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...