Haeder Blog Dec 12
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket  photo lyrics_zps43697d5a.png Photobucket

Friday, May 20, 2011

Kelebihan Peluk Isteri

KeLebihan Peluk Isteri (untuk yang dah berkahwin) Pada Yang Belum Tu Cecepat la Kawin =)

Seorang suami yang memeluk isterinya untuk sekurang-kurangnya 10saat setiap pagi akan panjang umur 5 tahun. Pakar motivasi Datuk Dr. Fadhilah Kamsah berkata fakta berdasarkan kajian oleh seorang pakar di Jerman mengenai hubungan antara sentuhan dan tahap kesihatan. Seseorang itu boleh panjang umur jika memeluk isterinya setiap hari kerana perlukan dan sentuhan boleh menyebabkan tubuh manusia mengeluarkan perlbagai hormon termasuk endofin yang baik untuk kesihatan tubuh. "Bagaimanapun, sebagai orang islam kita tidak harus lupa ajal dan maut terletak ditangan ALLAH", katanya. 


Hormon endorfin adalah sejenis bahan kimia semulajadi yang bertindak sebagai penahan sakit dan mengurangkan keresahan. Jelasnya, selain mempunyai kesan positif dari segi saintifik dan kesihatan, sentuhan, pelukan dan gurau senda antara suami dan isteri juga merupakan Sunnah Rasulullah s.a.w.  Tambah beliau, ada kajian di A.S. juga mendapati pelukan suami dapat mengurangkan tahap kolestrol dan meningkatkan kesihatan isteri.     *carigold.com     Oleh itu suami yang inginkan isterinya menurunkankan berat badan digalakkan memeluk isterinya lebih kerap   Jelas beliau, hubungan seks dalam penuh rasa kasih sayang juga dapat membantu pasangan untuk awet muda dan berketampilan menarik..
dari : Realiti Alam Perkahwinan


-Perkahwinan itu suatu sedekah-

0 Br!LL!anT !DeA:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...